Fa temps que em fixo en que la majoria d'empreses no paren prou atenció ( o realment no saben com aplicar o no tenen gent competent ) en el seu forecasting, és a dir, en l'estimació de la demanda futura per un producte concret o servei.
El millor forecasting es nutreix dels inputs següents:
-ratis històrics
-estimacions de marketing
-altres tècniques de previsió
Els mètodes més empreats per a realitzar estimacions són:
-mètode de Delphi
-informació de la xarxa de vendes
-models economètrics i de regressió
-ARIMA, Box-Jenkins
Aquesta àrea en la gestió de la cadena de subministraments resulta essencial per aportar valor.
Possiblement, Inditex sigui un dels millors exemples de forecasting a nivell nacional. Val a dir que Inditex té els millors especialistes en la matèria, pràctics, proactius i capaços de realitzar benchmarking cotinuo per tal d'identificar correctament el mercat.
Si hom desitja esbrinar més sobre el tema del forecasting pot visitar el següent enllaç:
No hay comentarios:
Publicar un comentario